1. PriserSamtliga priser visas inkl. moms i svenska kronor.

2.frifrakt om inget annat anges.

Vi skickar varorna genom Posten som brev eller paket med DHL eller PostNord.

Alla paket går och spåra med kolli id DHL :http://www.servicepointinrikes.se/

postnord: https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall#/

 

3.Ångerrätt

Helsingborgs Teknikcenter Ab lämnar öppet köp i 14 dagar efter det att varorna är mottagna. Varan måste vara i väsentligen obrukat skick för att kunna returneras. Återbetalning sker härvid av varans pris. Kunden svarar för returfrakten. Vid retur måste kvittokopia skickas med. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen, avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. OBS! Du måste returnera dina produkter såsom Företagspaket!

Öppet köp gäller ej om plombering/ försegling är bruten, ej heller vid köp av produkter med abonnemang.!

Att tänka på vid retur:

– Varan ska vara komplett i originalkartong och emballeras väl.

– Varan ska vara fullständigt oskadad. Skulle produkten vara Transportskadad vid leverans, så måste anmälan till aktuellt Fraktföretag göras per omgående, annars avsäger sig Helsingborgs Teknikcenter AB allt ansvar för transportskadan / skadorna ifråga.

 

Returen skickas till nedanstående adress:

Helsingborgs Teknikcenter AB
Hälsovägen 35
254 42 Helsingborg

Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta oss:

Telefon: 042-367090
E-post: info@h-tc.se

4.Reklamationer & Returrätt

Helsingborgs Teknikcenter AB följer Konsumentköplagen (KKL).

Om paketet är skadat vid leverans ska du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar. Om något är felaktigt med din produkt, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt.

För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten. Ange alltid vad orsaken är. Reklamation angående leverans ska göras senast 14 dagar efter paketet är uthämtat. Reklamation av vara måste lämnad inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 2 år.

Vid giltigt reklamationsärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning varken för varan eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid ej godkänd reklamation efter garantin har löpt ut så tar vi ut en undersökningsavgift på SEK 350 kr inkl. moms. Vid eventuell tvist följer Helsingborgs Teknikcenter AB, ARN:s rekommendationer. Vid hävdande av ångerrätt gällande distansköp, skall varan återsändas direkt till butik på kundens bekostnad, skulle Vi behöva hämta varan på utlämningsställe etc, debiteras en kostnad om Sek 500:- till kunden.

Returadress:
Helsingborgs Teknikcenter AB
Hälsovägen 35
254 42 Helsingborg

Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.

5.Garantivillkor

Helsingborgs Teknikcenter AB lämnar 12 månader fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges, undantaget förbrukningsmaterial.

Begagnade varor samt visningsexemplar, lämnas 3 månaders garanti på, om ingen annan överenskommelse träffats.

Varor som klassas som förbrukningsmaterial är bl.a. batterier, skärmskydd etc.

Helsingborgs Teknikcenter AB  lämnar alltid 3 månader funktionsgaranti på alla utbytesdelar vid reparation hos oss.

6.Leverans -tid, -område, -metod

Leveransområde: Vi levererar inom Sverige med lämpligast Fraktbolag.

Leveranstid: Leverans inom 1-5 arbetsdagar från mottagen order och betalning. Vi ersätter inte direkt eller indirekt skada som vållats av att vi levererar senare än vad som förväntas. Vi skickar ut våra produkter med Erfoderligt Fraktbolag vid fraktfritt.

7.Reparationsvillkor

Helsingborgs Teknikcenter AB erbjuder 3 månaders funktionsgaranti på de delar vi byter ut. Vi ansvarar ej för förlust av lagrad information/data/”jailbrake” vid reparation och service. Vi rekommenderar alltid att göra en säkerhetskopia på din produkt innan du skickar in varan/lämnar in. Helsingborgs Teknikcenter AB ansvarar ej för program- och mjukvara-fel. Det är ibland lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation. Vid reparation av iPhone görs detta via iTunes. Garanti kan ej lämnas på reparationer av vätskeskadade enheter eller enheter som är “jailbrakeade”. Vi står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter i våra produkter.

Vänligen specificera utförligt vad ni vill få avhjälpt under meddelande vid beställning. Helsingborgs Teknikcenter AB utför reparation enligt angiven informationen. Upptäcker vi det nödvändigt att utföra ytterligare reparationer på din produkt så kontaktar vi dig innan ytterligare åtgärder vidtas.

Om du skickar in din enhet till oss, så skicka alltid med Rekommenderat brev eller sök DHL fraktsedel från vår webb.

Vid beställning av Reparation, gör så här:

 

Alt. 1: Lämna in Hälsovägen 35, Helsingborg:

 

  1.      Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen.2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.
  1. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-kortshållaren.

 

Alt. 2: Skicka in telefonen:

 

  1. Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen.
  2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.
  3. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-korthållaren.
  4. Packa mobilen väl och lägg den i t.ex ett vadderat kuvert.
  5. Skriv ut orderbekräftelsen och lägg ner den i försändelsen.
  6. Lämna in försändelsen hos närmaste DHL Servicepoint, skicka försändelsen till:

Helsingborgs Teknikcenter AB

Hälsovägen 35

254 42 Helsingborg

org:5569434755

8.Beställningar utanför Sverige

I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.

9.Fel order

Har du fått fel varor, saknas det något, eller är varan som du har fått trasig vid leverans? Kontakta då oss omedelbart så att vi kan rätta till det.

10.Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp.

11.Personuppgiftslagen (PUL)

Helsingborgs Teknikcenter AB sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan använda dem för att skicka reklam angående vår egen butik eller någon av de butiker som ingår i vårt företag.  När du beställer av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas. Vi behandlar dina uppgifter som personhandlingar med särskild hänsyn och delar dem inte till någon annan, men kan använda dem för att skicka reklam angående vår egen butik. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vår databas om du så önskar.

12.Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson, Svea Web Pay  Faktura,  eller Förskottsbetalning till Bankgiro.

Betalning med Payson (Kortbetalning & internetbank)

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Svea Web Pay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Helsingborgs Teknikcenter AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Svea Web Pay Delbetala:

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Förskottsbetalning till Bankgiro:

Utöver våra andra betalsätt så erbjuder vi förskottbetalning till vårt Bankgironummer: 558-0659. Som mottagare står Helsingborgs Teknikcenter AB. Vi skickar era varor först när vi mottagit er betalning. Det kan ta upp till 2 arbetsdagar innan vi kan se inbetalningen.

13.Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll, vilken vi ej skäligen kunnat förutse,  gör att Helsingborgs Teknikcenter AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

14.Minsta ordervärde

Varuvärdet exkl frakt måste uppgå till minst 100 SEK för att ordern skall expedieras.

15.Personuppgifts- och anti-SPAM policy
Alla personuppgifter som du lämnar till hanteras med största respekt. Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som: Namn, epostadress, adress, telefonnummer och personnummer/födelsenummer.

Syftet med en sådan behandling är för att kunna skicka ut produkterna som du beställer, meddela om din orderstatus, avisera och kommunicera med dig som kund, samt att kunna kommunicera om din order med vår betaltjänsteleverantör. Vi får dina uppgifter från den information du skriver in, samt från vår betaltjänsteleverantör. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är den avtalsrelation du ingår   i och med köpeavtalet. Dina uppgifter kommer att sparas i vår kunddatabas, som lagras i EU/EES, under den tid som krävs för att fullfölja den allmänna reklamationsrätten (tre år).
De personuppgifter vi behandlar om dig delas med våra samarbetspartners inom betalning, lagerföring, och frakt/spedition. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU. Personuppgiftsansvarig är den verksamhetsansvarige för oss. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen

16.Tvist

Vid eventuell tvist följer Helsingborgs Teknikcenter ARN:s rekommendationer.

Vid datorköp: Vi monterar datorn på kundens önskemål, skulle tvist härom inträffa, har Helsingborgs Teknikcenter AB inget ansvar härom och kan ej lagföras i ärende som avser monteringen. Skulle kund åberopa montering debiteras en avgift om 800:- inkl moms, i tvistemål.

17.Övrigt

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisförändring eller specifikationsförändring av produkter.

nyhetsbrev

    Book an Engineer

    Collection Day

    Computer / Laptop

    Brand

    Operating System

    First name

    Last name

    Email address

    Contact phone number

    Adress

    City

    Special requests

    Boka tid